فارس پیکس

چگونه در بازاریابی جهانی عرض اندام کنیم؛ معرفی ۱۳ بازار موفق در جهان • فارس پیکس

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶

بازاریابی جهانی عبارت هست از فرایند تنظیم راهبردهای بازاریابی شرکت و تطبیق آنها با شرایط سایر کشورها. به صورت حتم بازاریابی جهانی چیزی فراتر از فروش محصولات و خدمات در خارج از مرزها و در سراسر جهان هست. به بیان دیگر، بازاریابی جهانی عبارت هست از فرایند پایان‌تایم پلن ریزی، خلق، موقعیت‌یابی و تبلیغ محصولات‌تان در بازار جهانی. اگر می‌خواهید درک بهتری از بازاریابی جهانی، راهبردها، نمونه‌ها و مشکلات آن پیدا کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

کسب‌وکارهای بزرگ معمولا در خارج از کشوری که محصولات‌شان را در بازار آنها عرضه می‌کنند، دارای دفاتر مرکزی هستند. در حال حاضر، با ظهور اینترنت و تسهیل ارتباطات انسانی، حتی کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند محصولات و خدمات خود را در سراسر جهان به دست مصرف‌کننده و مشتری برسانند. اگر کسب‌وکاری تصمیم بگیرد که محصولات و خدمات خود را در عرصه‌ی بین‌المللی عرضه کند، شاید از طرف شرکت‌های بین‌المللی، که آنها هم می‌خواهند حضور بین‌المللی خود را تثبیت ساخانومد، با رقابت داخلی مواجه شود. وجود این رقابت حضور در عرصه‌ی بین‌المللی را برای زیادی از کسب‌وکارها تقریبا به یک ضرورت تبدیل کـــرده هست.

بازاریابی جهانی درصورتی‌‌که درست انجام شود، فواید زیادی دارد. از جمله:‌

  • نخست از همه می‌تواند تأثیربخشی محصول یا خدمات شما را بهبود بخانجام گرفت. علت این امر این هست که شما هرچه افزایش رانجام گرفت کنید، معلومات جدیدی کسب کنید و مطالب را سریع‌تر بیاموزید، در تولید محصول و ارائه‌ی خدمات تأثیرگذاری افزایشی خواهید داشت.
  • ثانیا، با بازاریابی جهانی می‌توانید از مزیت رقابتی قدرتمندی برخوردار باانجام گرفت. شرکت‌ها به‌آسودهی می‌توانند در بازار محلی رقابت کنند. اما رقابت در عرصه‌ی بین‌المللی هست که برای شرکت‌ها یک چالش محسوب می‌شود و معدودی از آنها می‌توانند در این زمینه، حرفی برای گفتن داشته باشند. از این رو اگر بتوانید در عرصه‌ی بین‌المللی رقابت کنید و رقبایتان نتوانند این کار را بکنند، در صنعت خود نیروی قدرتمندی خواهید بود.
  • ثالثا، با بازاریابی جهانی خواهید توانست آگاهی مصرف‌کننده از برند محصول یا خدمات خود را بالا ببرید. از طریق اینترنت، مصرف‌کنندگان می‌توانند پیشرفت شما را در عرصه‌ی جهانی رصد کنند.
  • و در آخر اینکه بازاریابی جهانی می‌تواند هزینه‌ها را کاهش و پس‌اندازها را افزایش دهد. شما اگر تمرکز خود را بر سایر بازارها معطوف کنید، خواهید توانست با هستانداردسازی فرایندهایتان صرفه‌جویی به مقیاس کنید. تازه این غیر از پس‌انداز‌هایی هست که هستفاده از اینترنت برای‌تان به‌همراه خواهد داشت!

شرکت‌هایی که در راه جهانی‌انجام گرفتن رو به تتکمیل هستند، این راه را به‌تدریج طی می‌کنند. شرکت در نخستین مرحله باید بر فعالیت در بازار داخلی تمرکز کند. در مرحله‌ی دوم، شرکت هنوز بر بازار داخلی متمرکز هست اما صادرات را هم در دستور کار خود قرار داده هست. در مرحله‌ی سوم، شرکت باید بازاریابی خود را به خارج از مرزها ببرد. این مرحله افزایش از سمت شرکت‌های تعدادملیتی در دستور کار قرار می‌گیرد. بدین ترتیب، تطبیق به امری ضروری بدل انجام گرفته هست. در چهارمین و آخرین مرحله، شرکت با توسعه‌ی پلن‌ها و محصولات خود به بازارهای جهانی، خلق ارزش خواهد کـــرد. قطعا برای تتکمیل این فرایند هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد.

پس از تعریف بازاریابی جهانی (ازجمله کاربردها و تتکمیل آن)، ما در این مقاله به بررسی جوانب مختلف بازاریابی جهانی خواهیم پرداخت:‌ راهبردهای بازاریابی جهانی، توسعه‌ی کمپین تبلیغاتی برای بازاریابی جهانی، مشکلات و اشتباهاتی که در این زمینه وجود دارد و در آخر هم، نمونه‌هایی موفق را در زمینه‌ی بازاریابی جهانی ارائه خواهیم کـــرد.

راهبردهای بازاریابی جهانی

بازاریابی جهانی - بازاریابی جهانی

راهبردهای بازاریابی جهانی درواقع قسمت‌های حیاتی یک راهبرد جهانی هستند. برای ساخت یک راهبرد بازاریابی جهانی نیکو باید بتوانید این پرسش‌ها را پاسخ دهید: «من می‌خواهم در بازار بین‌المللی چه چیز را به‌دست بیاورم؟» «نقاط قوت و ضعف شرکت من برای حضور در بازارهای بین‌المللی چیست؟» «من چگونه می‌توانم بر چالش‌های موجود در بازار غلبه کنم؟» «من برای حضور در این بازار چه توانایی‌هایی دارم؟»

گذشته از این، یک راهبرد بازاریابی جهانی نیکو پایان کشورها از پایان نواحی دنیا را ادغام می‌کند و تلاش‌هایی را که آنها در رهستای بازاریابی جهانی انجام داده‌اند، هماهنگ می‌سازد. به صورت حتم این راهبرد متداوم شامل پایان کشورها نمی‌شود اما باید برای مناطقی خاص هستفاده شود. برای نمونه می‌توانید مناطقی نظیر آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، اروپا و خاورمیانه، آسیا، اقیانوسیه و آفریقا را به مناطق کوچک‌تر تقسیم کنید.

مسئله‌ای که فراتر از تقسیم نواحی جغرافیایی وجود دارد این هست که همواره راهبرد بازاریابی جهانی تقریبا از تعداد چیز تشکیل می‌شود:

  • نام‌های یک‌نواخت برند
  • بسته‌بندی یکسان
  • محصولات یکسان
  • پیام‌های تبلیغاتی هستانداردسازی انجام گرفته
  • قیمت گذاری هماهنگ
  • جاانداختن محصول در بازار
  • کمپین‌های هماهنگ برای فروش

به‌طورکلی، دو راهبرد زیر از معروف‌ترین راهبردهای بازاریابی جهانی هستند. شرکت‌هایی که در پی توسعه‌ی حضور خود در عرصه‌ی بین‌المللی هستند، از آنها هستفاده می‌کنند.

  • خلق فرهنگ برند قوی و یک‌پارچه. خلق برند یک‌پارچه و قوی که مشتریان با دیدنش یاد شرکت شما بیفتند و متداوم برای آ‌نها نامی آشنا باانجام گرفت، برای شرکت‌های خواهان رانجام گرفت بین‌المللی یک نخستویت هست. با رانجام گرفت روزافزون اینترنت در سراسر جهان، ساختار برند به یک فرهنگ برند تبدیل انجام گرفته هست. به‌بیان دقیق‌تر، این روزها زیاد از پیش برند شما نشان‌دهنده‌ی فرهنگ شما هست. اگر فرهنگ برند خود را وجه‌المصالحه قرار بدهید و درباره‌ی آن دچار اهمال‌کاری شوید، به اعتبار شرکت‌تان لطمه وارد خواهد انجام گرفت. برای نمونه، گوگل را درنظر بگیرید که در این زمینه درس بزرگی گرفت. با اینکه دولت چین گوگل را فیلتر می‌کند، این شرکت موتور جست‌وجوی خودساسنسورکننده‌ای را در چین راه‌اندازی کـــرد. هر کسی که با اینترنت سروکار دارد، می‌داند که گوگل در هر زمان و مکان می‌تواند هشدارات مورد جست‌و‌جویتان را در اختیارتان قرار دهد. پس گوگل چگونه می‌توانست چیزی را در چین علیه فرهنگ آن کشور راه‌اندازی کند؟ در نتیجه، چینی‌ها موتور جست‌و‌جوی گوگل را پس زدند.
  • طوری بازاریابی کنید که گویی مرزی وجود ندارد. به‌خاطر حضور گسترده‌ی رسانه‌های دیجیتال، برندها نمی‌توانند متداوم راهبردهای مختلفی را در هر کشور درپیش بگیرند. به‌خاطر وجود اینترنت، شرکت‌ها باید به‌نوعی رویکـــرد بازاریابی کم‌و‌زیاد متحدی را انتخاب کنند.

توسعه‌ی کمپین بازاریابی جهانی

برای اینکه کمپین خود را در سراسر جهان توسعه دهید، تعداد نکته وجود دارد که باید آنها را به‌خاطر بسپارید. شما باید بازار را بشناسید، پلن بازاریابی را خلق کنید، رویکـــرد خود را متناسب با بازاریابی برگزینید و ارتباطات خود را بومی‌سازی کنید.

۱. بازار خود را بشناسید

به‌محض اینکه شرکت‌تان تصمیم به گسترش فعالیت‌های خود در خارج از مرزها گرفت، باید زمینه‌ی کاری خود را بشناسید. هر ناحیه رفتارها و هنجارهای خاص خود را دارد، باید نحوه‌ی عقد قرارداد در آن نواحی را بررسی کنید و فرهنگ رفتاری آقامان آن دیار را بدانید.

باید حتما در مورد نحوه‌ی واکنش بازار به راهبرد بازاریابی تحقیق کنید، تا بتوانید از بازار جدید خود نهایت منفعت را ببرید.

۲. یک پلن‌ی بازاریابی خلق کنید

پلن‌ی بازاریابی - بازاریابی جهانی

کسب موفقیت در سراسر جهان به این معنا نیست که صرفا از زبان دیگری برای برقراری ارتباط هستفاده کنید. بلکه باید پلن‌ی بازاریابی جهانی خود را با تلاش‌های محلی‌تان هماهنگ کنید. اما این تلاش‌ها باید مطابق با دانش ناحیه‌ای‌تان سفارشی‌سازی شوند. تایمی درمورد محیط جهانی آگاهی کسب می‌کنید، یک پلن‌ی بازاریابی تنظیم کنید که جزئیات کارهایتان در آن درج انجام گرفته باانجام گرفت.

نخست از همه، اهداف خود را مشخص کنید. تایمی این کار را کـــردید، نقشه‌ای ترسیم کنید که راهبرد کلی و روش‌های رسیدن به اهداف تان را نشان دهد.

۳. رویکـــرد متناسب را اتخاذ کنید

یادتان باانجام گرفت که رویکـــردی که در داخل نتیجه‌بخش بود، ممکن هست در خارج به شکست بینجامد و مخاطبین خارجی نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. قطعا در این زمینه هم مناطق و کشورها با هم متفاوت هستند.

۴. ارتباطات خود را بومی‌سازی کنید

صرف دانستن زبان و موانع فرهنگی برای برقراری ارتباط با هر بازار در جهان کافی نیست، بلکه باید ارجاعات فرهنگی مانند مراسم و تعطیلات آن مناطق و نواحی را هم بدانید. باید تجربه‌ی شخصی‌انجام گرفته‌تری داشته باانجام گرفت، اما حواس‌تان باانجام گرفت که هنگام ترجمه‌ی پیام برند مرتکب اشتباهات بازاریابی جهانی نشوید.

مشکلات و اشتباهاتی که در بازاریابی جهانی رخ می‌دهند

شرکت‌ها، خاصه تیم بازاریابی آن‌ها، اغلب در راه بین‌المللی‌انجام گرفتن با مشکلات زیر مواجه و اشتباهات زیر را مرتکب می‌شوند. این مشکلات می‌توانند از موانع موفقیت بین‌المللی آن‌ها باشند.

۱. تعیین‌نکـــردن کشورها

زیادی از صاحبان کسب‌وکار معمولا درک مبهمی از بازارهای خارجی دارند و مثلا خیلی کلی بیان می‌کنند که می‌خواهند به بازارهای آسیا بروند و یا با ارائه‌ی محصول به اروپا رانجام گرفت خود را افزایش دهند. اگر کار را این‌قدر ساده بگیرید، مشکل‌ساز خواهد بود. اروپا عبارت هست از اتحادیه‌ی اروپا، اروپای غربی، اروپای شرقی و غیره و ذلک. مصرف‌کنندگان متداوم خود را در سطح بومی قلمداد می‌کنند و تیم‌های بازاریابی باید به یاد داشته باشند که هر کشور هنجارها، قوانین، نحوه‌ی پرداخت و شیوه‌ی کسب‌وکار مختص به خود را دارد.

اگر از همان نخست مقصد خود را مشخص نمایید خواهید توانست بازارها را نخستویت بندی کنید، پلن‌ی کارگزینی ایجاد کنید و بودجه تخصیص دهید. همه‌ی این‌ها برای حفظ اهداف جهانی کسب‌وکارتان ضروری هستند.

۲. عدم تمرکز بر هشدارات داخلی

تایمی شما می‌خواهید به بازار بین‌المللی ورود پیدا کنید باید تحقیق تخصصی و وسیعی در بازار کنید تا بدانید که کارکـــردن در آن چقدر آسوده یا دشوار هست و در حال حاضر در مقایسه با آن بازار به چه میزان موفقیت دست یافته‌اید.

شرکت‌های زیادی وجود دارند که برای تصمیم گیری بر داده‌های بیرونی تمرکز کـــرده‌اند. با این همه، می‌توانید صرفا از هشدارات داخلی خود برای به دست آوردن داده‌ها هستفاده کنید و هشداراتی را در مورد تناسب محصول و خدمات خود با آن بازار کسب کنید. یادتان باانجام گرفت که اشخاص ثالث درک درستی از شرکت شما ندارند و حتی مصرف‌کننده‌ی شما را نمی‌شناسند و بنابراین داده‌هایی که در اختیارتان قرار می‌دهند، برای‌تان سودمند نیستند.. خودِ شما باید در این زمینه بهترین هشدارات را داشته باشید.

۳. عدم مطابقت بین مجاری فروش و بازاریابی

اکثر شرکت‌های غربی فکر می‌کنند که می‌توانند همان موفقیتی را که در داخل به دست آورده‌اند، در سایر نقاط جهان نیز کسب کنند. همان‌طور که قبلا هم بیان انجام گرفت، یک‌پارچگی برند حایز اهمیت هست، اما بازارهای مختلف از رویکـــردهای مختلف هستقبال می‌کنند. علاوه‌‌بر‌این بازاریابان باید بسته به رفتارهای بازار درنظر بگیرند که بازاریابی از چه مجاری‌ای معقول هست.

برزیل در این مکان نمونه‌ی نیکوی هست؛ در برزیل، به‌خاطر محبوبیت فیسبوک کمپین‌های بازاریابی افزایش از طریق فیسبوک موفق‌تر عمل کـــرده‌اند. اما در امریکای لاتین می‌توان از طریق توییتر مخاطبین افزایشی داشت. ازاین‌رو، باید از طریق تحقیق در بازار بررسی کنید که چه مجاری‌ای بهترین نتایج را برای‌تان دارد.

۴. عدم مطابقت آفرهای محصول

کسب‌وکارها می‌توانند بین محصول و بازار تنها در برهه‌ای از زمان، تناسب برقرار کنند. هرتعداد، اغلب مواقع کسب‌وکارها در بازارهای مختلف تعدادی محصولات تکراری را جا می‌انداخانومد. در اصل، آنها توجه ندارند که با طیف وسیعی از مصرف‌کنندگان در حال تعامل هستند.

مثلا درنظر بگیرید، اگر یک شرکت فناوری دقیقا همان محصولاتی را در خارج بفروانجام گرفت که در داخل می‌فروانجام گرفت و نیز اگر مصرف‌کنندگان جدید ویژگی‌های پیشرفته‌ی آن محصول را ندانند، شرکت به مشکل برمی‌خورد. از سوی دیگر، شرکت باید با یک نسخه‌ی ابتدایی کار را آغاز کند. به همان ترتیب، بازاری که پیشرفته‌تر هست ممکن هست به ویژگی‌های افزایشی نسبت به محصول موجودش نیازمند باانجام گرفت.

۵. هستفاده‌نکـــردن از رهبران تیم بومی

شاید یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که شرکت‌ها در بازاریابی جهانی، خاصه هنگام گرفتن تصمیم‌های راهبردی مرتکب می‌شوند این هست که ورودی‌ای را که کارمندان شایسته و قوی می‌توانند در بازار بین‌المللی ارائه کنند، درنظر نمی‌گیرند. باید توجه داشت که این دسته از کارمندان شایسته و رویداده، افراد برجسته‌ای هستند، دلیلکه کشور خود و شرکت شما را می‌شناسند. از آن‌جا که یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که کسب‌وکارها هنگام در‌نظر‌گرفتن ورودی بومی با آن مواجه می‌شوند ارتباطات هست، تیم بازاریابی باید سیستمی باانجام گرفت که جمع‌آوری و توزیع دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات بومی‌ها را تضمین می‌کند.

۶. نداشتن دانش در رابطه با تشریفات جهانی

بازاریابان اغلب برای انتشار محتوا در وب‌سایت، ارسال ایمیل، انتشار مطلب در شبکه‌های اجتماعی و انجام سایر کارهای مرتبط با بازاریابی از نرم‌افزار هستفاده می‌کنند؛ هرتعداد این‌طور نیست که این ابزار متداوم از همه‌ی بازارها پشتیبانی‌ ‌کنند. برای نمونه شما تنها برای معدودی از کشورها راه‌حل پرداخت دارید، اما سیستم مدیریت ارتباط با مشتری شما با ده‌ها کشور ارتباط دارد.

بازاریابان باید تضمین کنند که می‌توانند با مشتریانی که قصد ورود به کشور آن‌ها را دارند، ارتباط برقرار کنند و بر آن‌ها متمرکز باشند. آنها باید نحوه‌ی به‌نمایش‌گذاشتن ارز بومی، نحوه‌ی ارسال ایمیل به مصرف‌کنندگان در ناحیه‌های زمانی متفاوت و نحوه‌ی پشتیبانی از زبان‌های مصرف‌کنندگان را درنظر بگیرند.

نمونه‌هایی از بازاریابی جهانی موفق

اگر به‌دنبال منبع الهام برای فعالیت‌های بازاریابی و افزایش موفقیت کسب‌وکار خود در عرصه‌ی بین‌المللی می‌گردید، نمونه‌های زیر را درنظر بگیرید:

۱. ایر بی‌ان‌بی (airbnb)

ایر بی ان بی - بازاریابی جهانی

ایر بی‌ان‌بی یک شرکت‌ هست که خدمات رزرو هتل را در سراسر جهان ارائه می‌کند. به‌طورکلی، این شرکت را می‌توان یک بازار بزرگ در نظر گرفت که در ۳۴۰۰۰ منطقه جهان زیاد از یک میلیون هتل را رزرو می‌کند. ایر بی‌ان‌بی به خاطر هستفاده از شبکه‌ی اجتماعی به موفقیت جهانی دست یافت. در ۲۰۱۵، ایر بی‌ان‌بی با هستفاده از هشتگ #OneLessStranger کمپین شبکه‌های اجتماعی خود را راه‌اندازی کـــرد.

این آزمایش اجتماعی باعث انجام گرفت تا ایر بی‌ان‌بی از مخاطبان خود درخوهست کند که به صورت تصادفی با افرادی که نمی‌شناسند، برخوردهای حیاتیان‌نوازانه داشته باشند و با آنها تصویر و فیلم بگیرند و با هستفاده از این هشتگ آن را به‌اشتراک بگذارند. تنها در عرض سه هفته پس از راه‌اندازه این کمپین زیاد از سه میلیون نفر به تولید محتوا و بیان نظرات در رابطه با این کمپین پرداختند.

۲. کوکاکولا

با اینکه کوکاکولا یک ابرشرکت پایان‌عیار هست، بر جوامع کوچک تمرکز دارد و بودجه و زمان زیادی را در خیریه‌های کوچک صرف می‌کند. مثلا، کوکاکولا ۶۵۰ پایگاه آب آشامیدنی پاکیزه را در مصر تأسیس و برای افطاری کودکان خاور‌میانه‌ای در ماه رمضان غذا تهیه کـــرد. علاوه‌بر‌این، برند کوکاکولا پیامی دارد که همه با آن آشنا هستیم:‌ شادی.

۳. دومینوز

نوآوری دومینوز در خلق منوهای غذا باعث افزایش محبوبیت این شرکت در جهان انجام گرفته هست. این شرکت در پایان بازارها تعدادی اقلام ثابت را در تهیه‌ی پیتزا به‌کار می‌برد و از یک نوع‌ سس، نان و پنیر هستفاده می‌کند.

۴. دانکین دوناتس

می‌دانستید دانکین دوناتس چاینا (Dunkin` Donuts China) دونات‌های شیرین و خشک دارد؟ این شرکت که در زیاد از ۳۰ کشور هزاران شعبه دارد، برای راضی‌نگه‌داشتن مصرف‌کنندگان خود در سراسر جهان منوی خود را به‌روزرسانی کـــرده هست.

۵. اچ اند ام

اچ‌ اند ام همه‌ساله افتتاح مغازه‌های خود را ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌دهد. یکی از رازهای گسترش جهانی این شرکت حضور حداکثری در فضای آنلاین هست.

۶. انسنت درینکس

این شرکت تولیدکننده‌ی اسموتی، در ۱۳ کشور اروپایی شعبه دارد. با اینکه در سراسر اروپا حضور فعال دارد اما یک‌پارچگی برند خود را هنوز حفظ کـــرده هست.

۷. کنتاکی فراید چیکن

کنتاکی فراید چکین توانسته کار خیلی جالبی انجام دهد. این شرکت توانسته در ژاپن محصولات خود را به کریسمس مرتبط سازد. به همین خاطر هر سال کریسمس، ژاپنی‌ها جلوی KFCها برای صرف مرغ سوخاری صف می کشند!

۸. مک دونالدز

مکدونالدز عربی - بازاریابی جهانی

با اینکه مکدونالدز برند خود را یک‌پارچه نگه می‌دارد، اما سعی می کند ذائقه‌های بومی را در ارائه‌ی محصولات خود درنظر بگیرد. برای نمونه در خاورمیانه McArabia را راه‌اندازی کـــرده هست که همبرگر را با نان مسطح خاورمیانه‌ای به مصرف‌کننده می‌دهد. همچنین در فیلیپین McSpaghetti و در فرانسه ماکارونی عرضه کـــرده هست. در مکزیک چیزبرگر با فلفل تند و در کره‌ی جنوبی هم برگرهای Bulgogi (یک نوع غذای کُره‌ای) را ارائه کـــرده هست.

۹. نایکی

نایکی با انتخاب دقیق اسپانسرهای بین‌المللی، حضور خود را در عرصه‌ی جهانی تکمیل کـــرده هست. با اینکه صرف هزینه برای دریافت اسپانسر تقریبا غیرقابل‌پیش‌بینی هست، هزینه‌های تقاضا معمولا به‌خاطر مسابقات و تورنومنت‌های جهانی افزایش می‌یابند. این باعث جلب توجه جهانیان انجام گرفته هست.

۱۰. رد بول

یکی از موفق‌ترین تکنیک‌های رد بول برگزاری مسابقات ورز‌شی خشن در نقاط مختلف جهان مانند اردن، اسپانیا و بریتانیهست.

۱۱. هستارباکس

هستارباکس منوی خود را با ذائقه‌های بومی وفق می‌دهد. مثلا در هنگ‌کنگ پیراشکی هنگ‌هنگی عرضه می‌کند. این شرکت برای تطبیق با ذائقه‌های جهانی اعتبار ویژه‌ای دارد.

۱۲. اونگر اند کوویت

این شرکت، یک شرکت حقوقی مستقر در فلوریدا هست که در زمینه‌ی جریمه‌های رانندگی فعالیت می‌کند. با اینکه دفتر مرکزی‌اش در ایالت فلوریدا واقع انجام گرفته هست، به‌نیکوی از ماهیت تعدادفرهنگی جامعه‌ی آمریکا آگاه هست و به همین خاطر، وب‌سایت این شرکت به زبان‌های انگلیسی، پرتغالی، اسپانیایی و کریول ترجمه انجام گرفته هست.

۱۳. بنیاد جهانی حیات وحش

بنیاد جهانی حیات وحش یا به اختصار WWF به‌خاطر ابتکار ساعت زمین (Earth Hour) شناخته انجام گرفته هست. این شرکت تصمیم گرفته تا این ابتکار را در نروژ هم عملی کند. ساعت زمین یک رویداد تفریحی بین‌المللی هست که شرکت‌کنندگان در آن به‌مدت یک ساعت دلیلغ‌های برق را خاموش می‌کنند تا نشان دهند که دغدغه‌ی زیست‌محیطی دارند و با تغییر اقلیم مبارزه می‌کنند. ازآنجاکه در نروژ، ساعات روز طولانی هست، بنیاد جهانی حیات وحش آنجا را انتخاب کـــرده هست.

بنیاد جهانی حیات وحش برای قراردادن بنر مشکی در بالای وب‌سایت‌های نروژی از یک بنیاد دیجیتال به نام Mobiento هستفاده کـــرده هست. تایمی کسی صفحه‌ی تلفن هوشمند یا مانیتور را لمس کند، به‌تدریج شمارش معکوس ساعت زمین ظاهر خواهد انجام گرفت. حدود یک میلیون نفر این بنر را مشاهده کـــرده‌اند. این کمپین همچنین تعداد جایزه‌ی بازاریابی را از آن خود کـــرد.

علاوه بر مطالب بالا، شناخت مدل فرهنگی هافستد هم می‌تواند به رانجام گرفت و موفقیت کسب‌وکار جهانی‌تان کمک کند.